Födelsedag, högskoleprov & partyparty

2008-04-06 | 19:16:19

Igår var en väldigt händelserik och rolig dag.
Klockan halv nio (med andra ord alldeles för tidigt för att orka tänka) igår morse infann jag mig på Petriskolan för att göra högskoleprovet. Jag var övertygad om att det antingen skulle gå jättebra eller helkass. Inga halvmesyrer här, antingen eller är vad som gäller. Jag hade sjuk tur för statistikdelen gick inte bra alls, men så fick vi in samma del en gång till som gick mycket bättre och den visade sig vara den de räknade. En av delarna gör man två gånger varav den ena inte räknas utan är till för att de ska kunna testa nya saker. Lite över fyra var allt klart och Marcus hämtade mig och så åkte vi hem till hans föräldrar. Klockan fem kom resultaten upp på internet. Jag hade lovat Marcus att inte retas om jag fick bättre än honom och det löftet har jag hållt, hehe.

Sedan var det dags för födelsedagsmiddag för Marcus med hans familj plus mormor. Vi hann knappt bli färdiga med efterrätten innan Johan, Jocke och Oscar trillade in och sedan tog det inte lång tid innan huset var fullt av vänner. Det blev en riktigt riktigt trevlig kväll, massor av snack och partaj, som slutade på slagthuset lite senare på natten. Såklart var det extra roligt att träffa vissa, dels eftersom jag varit bortrest och dels för att vissa lyckostar har varit iväg och säsongat några månader.

Nu är jag hungrig. Middag kanske?


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0