Japansk mat och italienskt party

2008-04-12 | 16:18:58

Jaaa, idag har jag lyckats hitta ett trådlöst nätverk som fungerar från min säng! Med andra ord kan jag få den här helgen att gå lite snabbare nu när jag kan sitta här och nörda.


Igår på dagen träffade jag äntligen Nina. Vi har inte setts sedan Japan för ett och ett halvt år sedan. Det var så kul att se henne, vi hade massor att prata om och tog en liten lunchfika för att catch up. Som det ser ut nu ska hon stanna till maj i alla fall och det är jättekul att vi är här samtidigt och kan umgås.


Igår var det också dags för första utekvällen i Milano. Först var vi på sushi-restaurangen Mizou, samma som vi var och åt lunch på i torsdags, för ägaren fyllde år och hade stor middag. Flera av bokarna och några modeller från agenturen var där och det var riktigt trevligt att bekanta sig mer med folk. Jag känner ju nästan ingen här än så det gäller att skaffa sig lite kontakter, haha. Maten var underbar, vi fick olika typer av sushi och annan japansk mat på små fat som skickades runt så att alla delade. Jag älskar japanskt så för mig var det heaven. Hur många olika sorter som helst, gottigottgott!
 
Sedan stack vi vidare till en klubb som heter "The club". Vilken fantasi ägaren måste ha.. Där dansade vi hela natten. Vid tretiden började jag bli trött, men så dök Nina, hennes pojkvän Greg och deras vän Joe upp och jag fick ny energi igen. Greg och Joe var också i Tokyo när vi var där så det blev nästan lite reunion över det. Lite efter fem började vi bli trötta så vi tog en taxi till hotellet där Joe bor och beställde upp lite roomservice: pasta carbonara och frukt. Sedan kämpade grabbarna med att tömma minibaren medan jag och Nina mest drack vatten.


Jag var hemma och trillade i säng alldeles för tidigt på morgonen. Jag sov till halv tre. Är någon förvånad?


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0