Malmöfestivalen

2008-08-24 | 23:51:02

Okej okej, det blev inget mer igår för vi åkte hem till Marcus föräldrar som hade gäster och bjöd på god mat. Sedan spelade vi lite Guitar Hero 3 innan vi åkte hem och somnade som små barn. I morse fick jag äntligen lite sovmorgon, skulle inte vara på jobbet förrän 11:45, gissa om det var skönt att kunna ta det lugnt och inte cykla som en dåre för att hinna i tid.

Malmöfestivalen är i slut och varenda UFO i skåne har krypt tillbaks in i sina gömställen och bidar sin tid tills de om elva månader och tre veckor kan visa upp sig på stan i all sin härlighet igen. Sällan har jag skådat så många märkliga exemplar samtidigt. Å andra sidan har jag sett massor av kul folk med häftiga stilar också. Mångfald is the shit. Jag gillar att kunna köpa mig en Dallasburgare på Gustav Adolfs torg och sedan kika på folk som dansar grekisk folkdans mitt på gatan på promenaden till stortorget. Dessutom är killen som står och spelar synth vid föreningen Victor Jara på kvällarna en syn för sig.

Det bästa har varit all musik och all mat. Vi har dessutom käkat festivalmat till lunch varenda dag nu när vi jobbat med att packa upp i butiken. Mmmm!


     
Supersköna Motoboy, coolaste Veronica Maggio, Kaisers Orchestra  (ju mer svett desto mera ös), Moneybrother på stortorget och Slagsmålsklubben som avslutning. Dessutom såg jag Peter Morén som var en riktigt trevlig överraskning, Dropkick Murphy´s som såklart rockade, Svenska Akademien som var lika bra som vanligt - om inte bättre, Timo Räisänen, Tingsek och Millencollin som vi tyvärr inte riktigt såg allt av, ibland för att vi hellre stod i kön till mini-donutsen.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0