Vi har fått en lägenhet!

2008-12-05 | 15:08:56

En helt nyrenoverad tvåa på 50 kvadrat blir vår den förste februari!

Jag har vetat om det i en vecka, men fram tills nu har det känts som något som verkat alldeles too good to be true. Speciellt med tanke på hur svårt det är att få en hyresrätt i förstahand. Jag har hela tiden misstänkt att något skulle komma emellan och att de skulle ringa och säga "Sorry, det blir inget tyvärr, men ni får gärna stå kvar i kön så kanske det dyker upp något inom det närmaste året.." Men nu är det bestämt och på måndag ska vi skriva kontrakt! En alldeles egen tvåa i förstahand kändes för bara två veckor sedan som en omöjlighet. Wihooo!

Det finns dessutom badkar! Så jag har köpt en Hejkatten-tvål och satt på väl synlig plats hemma så att varje gång det känns tungt kan jag kika på den och veta vad som väntar om inte så länge alls. Pepptalk är nödvändigt såhär mitt i vintern.



Fast allt gott för alltid något dåligt med sig. För det betyder ju faktiskt att vi inte kommer vara grannar med Patrik och Lina längre.. Och det är definitivt trist.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0