Larma mig hit..

2008-03-13 | 12:13:50

Det började redan klockan 06:10 i morse. Helt plötsligt sätter en polisradio igång och snackar för fulla muggar i vårt rum. Jag vaknar men det gör såklart inte Stoffe. Jag försöker ignorera det och efter en stund slutar den. Jag hinner precis somna om innan det börjar igen. Nu får det fan vara nog. Jag väcker Stoffe och informerar honom om att inte är det min telefon som låter så han får pallra sig upp och fixa det. Han är trött och menar på att han har ju inte heller någon telefon här nere. Det tar ungefär lika lång tid att förklara för honom att det förmodligen är någon av hans "extra-telefoner" han tagit med sig som fått spel, som alarmet är igång. Och när det slutar tycker han ju att problemet är mer eller mindre löst. I ungefär en kvart. Den här gången är jag inte lika glad utan går upp, tänder lampan, är allmänt högljudd och letar så gott jag kan i Stoffes röra. Så slutar det igen. Gah! Fjärde gången får Stoffe själv ta sig ner. Lampan är fortfarande tänd och jag har barrikerat mig under täcket och vägrar röra mig ur fläcken. Han hittar telefonen och tar ur batteriet. Yes tänker jag och somnar om.

Runt halv nio vaknar jag av att det är ett brandlarm som går i rummet. Dessutom vibrerar det uppifrån loftsängen där Stoffe sover. Here we go again. Trotts allt buller och burr så vaknar inte Stoffe nu heller. Jag får med andra ord skrika en stund tills han vaknar till och stänger av larmet. Sedan upprepas det här en gång i kvarten fram till klockan halv tio. Då har jag fått nog. Stoffe också uppenbarligen för äntligen slutar han snooza och stänger av.

Sedan börjar min telefon ringa, först Marcus sedan agenturen och sen ringer dom vars en gång till. Medan jag som bäst ligger och pratar faller en bomb och landar en centimeter från mitt huvud. Det är Stoffes i-phone som tydligen inte vill ligga uppe hos honom längre. Den studsar på min kudde ner på golvet. Där kan den gott ligga tycker jag. Jag hoppas fallet sabbade larmfunktionen så allvarligt att den aldrig går att laga.

Kommentarer
Postat av: Jocke

jag säger bara: Haha! :-D

2008-03-13 @ 12:25:29
URL: http://apfelstrudel.blogg.se
Postat av: Marcus

Hej hej, ja de e ett tufft liv du lever hihi, så fint att läsa din blogg, ganska underhållande faktiskt, måste ja säga. en annan suitter ju över en bok dagarna i ända
jävligt upphetsande

Hoppas de kommer mer hej hej

2008-03-13 @ 18:46:29

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0