Djurplågeri = konst?

2008-11-30 | 13:24:59

Tja, det finns konst och så finns det konst(igt)... Jag har hört något om att pimpa en Volvo är som att sminka en gris. Vad skulle man då kunna jämföra det här med?

Jag kan inte låta bli att undra, vem fan vill ha en uppstoppad gris i vardagsrummet? Dessutom full med tatueringar, är inte det bara en aning för bisarrt?

"Delvoye sålde nyligen en tatuering som sitter på en människa för 150 000 pund, skriver brittiska tidningar.

Köparen har fått löfte om att behålla huden när den tatuerade mannen dör."

Ja, hade jag köpt konst för 150 000 pund hade jag sett till att grabben överlämnade den fortare än kvickt, han har säkert lite extra hud på rumpan som han inte behöver som han kan täcka över med så jag kan spika upp konstverket på väggen. Lite får man väl stå ut med om man säljer sitt skinn så dyrt. Död eller levande - vem bryr sig?

Nä, det här med att använda djur i elaka konstprojekt och rättfärdiga det med att man på något vis väcker en debatt är inte riktigt my cup of tea. Måste man själv vara lika jävlig för att få uppmärksamhet? Är inte det som att själv sjunka till samma nivå som de man försöker stoppa? Kan man inte bara visa upp vad the bad guys gör, infiltrera skiten, ta lite provocerande bilder och visa upp hur vidrigt det är, utan att för den skull göra det värre själv?

På facebook snubblade jag över den här klubben om en konstnär som kedjat fast en hund på ett galleri och sedan låtit bli att mata den för att folk skulle kunna se hur den svalt ihjäl. Sedan när blev det här kul att titta på?


Kommentarer
Postat av: Lina

Omfg, hur kan människor vara så grymma mot djur?

Djävla idiot. Nackskott på honom.. Eller nä, det är för snällt.

2008-11-30 @ 23:25:30
URL: http://www.aiko-takara.blogspot.com/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0