Dagens skilsmässa

2008-09-30 | 12:41:57

Aldrig har väl ett uppbrott engagerat svenska blogg- och mediavärlden som nu, när Katrin och Alex går skilda vägar. Bägge har dessutom tydligen redan träffat nya och pressen klappar händerna, dreglar och funderar på hur de på bästa möjliga sätt kan tjäna så mycket som möjligt på nyheten. Kanske en extra "De skiljer sig - read all about it"-bilaga? 

Vad jag tycker är roligast är att läsa alla galna kommentarer som folk skrivit på deras bloggar, för det är ganska tydligt att folk verkar vara lika känslomässigt engagerade som paret själva är. Herregud, vilken tur att man inte är kändis. Tänk att förutom att vara mitt i ett jobbigt break-up vara tvungen att höra att man är en idiot från alla håll och kanter. Den ena är barnslig, den andra är barnslig, "han är snyggare än din nya", "hon är snyggare än dig". Jag tror inte att någon som skriver de där kommentarerna någonsin varit med om det själva, då hade de vetat att det är precis så det funkar när man gör slut och allt inte bara är "hej hopp, vi kan väl vara kompisar?". Nej, man är sårad och bitter som fan och sen tar det ett tag innan man är balanserad och allt känns bra igen. Jag tycker nog ändå de sköter det där ganska snyggt, both of them. 

Nä, nu borde jag verkligen plugga innan det är dags att sticka iväg och jobba. Hepp.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0