Glumslöv - heaven on a sunday

2008-09-07 | 23:20:18

Idag har vi suttit en timme och solat på Glumslövs tågstation. Då kanske ni frågar er vad tusan det är för spännande saker som händer på en söndag i ett litet ställe som Glumslöv? Skiner solen skarpare där, är glassarna godare? Svaret är nej. Men när vi skulle åka hem till Malmö efter en trevlig visit i Helsingborg blev det lite fel med vårt rabattkort. Två gånger. Så vi hoppade snällt av där för att fixa problemet. Det tog cirka 20 minuters bråkande innan maskinen lyckades spotta ut en giltig biljett, men det var det värt. Klart man vill sitta där en timme av ens enda lediga dag. Jaadå.

Jag önskar att de kunde göra skånetrafikens automater aningen enklare att förstå sig på. Så att man visste vilka knappar man ska trycka på för att kunna ladda sitt kort genom att betala med bankkort t.ex. På maskinen i Glumslöv verkar det inte vara möjligt iaf. Det kan också vara så att det bara är jag som är trög, men jag hoppas in i det sista att så inte är fallet och att fler känner sig lika förvirrade. Från och med nu tänker jag se till att alltid ha cash på fickan när jag ska åka tåg (vilket inte heller hade hjälpt mig speciellt mycket i Glumslöv eftersom någon verkade ha monterat bort deras "betala med cash"-maskin..).

Ikväll blev det pizza till middag. En smaskig vegetarisk variant. Kom på att jag mest levt på hamburgare och annat onyttigt den senaste veckan. För att vara helt ärlig har jag nog inte ätit mycket vettigt sedan innan Malmöfestivalen. Illa illa. Jag kan riktigt känna hur mina vener kläggar igen mer och mer av alla onyttiga fetter. Kanske dags för en liten detox?

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0