Busfrön!

2009-08-11 | 22:30:43

Igår var jag hemma i Helsingborg på en liten visit över dagen. Redan klockan åtta var jag tvungen att ta tåget för att hinna möta upp tjejerna för frukostbuffé på Hotell Marina Plaza. Visst, smakar det så kostar det, men då kan man å andra sidan också försöka kränga så mycket bacon som möjligt för att verkligen få valuta för pengarna. Så resonerar iaf Alicja och jag. Sedan tog vi en tur på stan och jag fyndade en oh so fabulous baddräkt för inga pengar alls på Gina Tricot. Eftersom jag inte hade planer förrän flera timmar senare och alla tjejerna började bege sig åt olika håll så tvingade jag Jenka att ta med mig hem och fixa mina naglar. Så nu har jag finfint målade naglar med guld och grönt och rosa och blommor och glitter. Hon är snäll min Jenkaboo.

Sedan åkte jag hem till mamma där Ulrika, Ann-Charlotte och Vendela redan satt och försökte bestämma sig för vilket te de var sugna på. Planen var att jag och Ulrika skulle försöka gå igenom en del av det berg av gamla foton som jag ärvt efter mormor och morfar. Eftersom Ann-Charlotte är min mormors syster och hon är gift med Per, som är min morfars bror (nejdå, inte alls så komplicerat som det låter), så blir det aningen lättare att lista ut vilka alla människor är, eftersom de har koll både på mormors och morfars sida av släkten. Ulrika gav upp efter en liten stund, men jag och Ann-Charlotte lyckades ta oss igenom det mesta av det som låg osorterat i burkar och kuvert. Great. Nu ska jag bara ta mig tid att sätta in det fint i album också.

När Christopher kom för att hämta alla hade han med sig en nyvaken liten Vilmer och jag fick chansen att leka lite med bägge busfröna.





      

Vendela tycker det är kul att ta kort, på allt möjligt. "Ta kort på min fot, ta kort på godispåsen, ta kort när jag tuggar bilen!" Vilmer tycker mest det är kul att busa. Och bägge två är väldigt intresserade av att se hur korten blev efteråt. Vilmer till och med pussade lite på skärmen. Det måste ju vara ett bra betyg. Eller..?

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

OH jösses vilka härliga söta ungar!!! :D

2009-08-12 @ 01:56:39
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: ulrika

så ljuvligt rar du är som tar med våra "djävulsungar"!!tack för en rolig kväll,hoppas det inte dröjer för länge innan nästa o ta det nu lugnt med ögonbilden så att din nattsömn inte förstörs.

2009-08-12 @ 14:58:41
Postat av: JENNY HSU ♥

haha, älskar verkligen den sista bilden :D

2009-08-13 @ 14:25:19
URL: http://yannii.blogg.se/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0