Krock med liten buss

2009-12-17 | 23:37:18

Ikväll gick jag lite tidigare från jobb för att åka till Kirseberg och äta julegröt. Men det gjorde jag helt i onödan för jag kom inte i tid ändå. Efter att vi svängt ut från centralen stannade vi för rött ljus. Det gjorde inte bussen bakom. Den dundrade rakt in i vår. PANG! Jag satt i godan ro och läste i min "Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande" när det smällde och var inte alls förberedd. Men ingen skadade sig, killen som satt i mitten bak flög lite extra och en annan slog benet lite, men annars var alla ok. Så vi fick snällt lämna bussen och ställa oss och vänta på nästa. Jippi.

När vi gick förbi den andra bussen på väg tillbaka till centralen såg vi att hela framrutan var krossad och en arg chaufför som satt och skrek i en telefon. Fattar inte vad han var så arg för, han borde suttit längst bak i bussen och skämts istället. Sådeså. Hmppfff.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0