Julpyssel

2009-12-09 | 19:43:38

Idag har jag varit ledig (halleluja!) och sjukt julpysslig. Först handlat julklappar på stan och sedan planterat ihop en liten julkruka och fixat med mossa och svampar i vår adventsljusstake. Nu behöver jag inte ha ångest inför julen mer, nu kan den få komma hur snabbt den vill.



Julkruka

Det är märkligt, när man var liten gick December månad så långsamt så långsamt, man hann med hur mycket som helst. Man pysslade i skolan och gick femton Lucia-tåg och gjorde så många smällkarameller att man inte visste var man skulle göra av allihopa. Man hann dessutom LÄNGTA mellan varje avsnitt av julkalendern och julafton var så långt borta att det kändes som en eeeevighet.
Herreminje.

Nu går tiden så snabbt att man önskade att den bara stannade lite så att man hann med allt som "måste" göras. Ett par år har jag inte ens hunnit julpynta innan det varit dags att packa ner allt i lådor och skicka upp på vinden igen. Det ska köpas klappar och det ska drickas glögg och det ska julstädas och däremellan ska man helst hinna jobba och sälja så mycket kraffs som möjligt till andra människor som desperat försöker köpa alla julklappar i tid. Hysteriskt. Därför är jag ganska glad att jag inte har sådär jättemånga julklappar att köpa. Det gör att man kan lägga lite extra energi på de man faktiskt köper till. Och så hinner man äta en extra lussekatt. Mums! 


Kommentarer
Postat av: ulrika

Lilla hjärtat,det fenomen du beskriver har att göra med stigande ålder o det blir bara värre jag lovar!!

Längtar så efter att träffa er men nu är det inte många dagar till lillejul.

2009-12-10 @ 08:17:09

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0