Så jävla onödigt

2009-03-07 | 15:42:39

Jag är glad att jag sitter inne och inte är ute på stan i Malmö idag, för tydligen är det såhär det ser ut. Tråkigt, tråkigt, tråkigt att fredliga demonstrationer ska urarta i kaos och skadegörelse bara pga bråkstakar som hellre täcker sina ansikten och kastar gatsten på polisen än använder sin energi till att verkligen förändra något - utan att skattebetalarna ska behöva betala för sönderslagna rutor och förstörda gator. Feghet är vad jag kallar det. Bunka upp sig i stora grupper, ta på sig solbrillor, huvtröjor och täcka ansiktet med sjalar och sen påstå att man uttrycker en åsikt. Bullshit. Det bara förstör för alla. I Sverige har vi sådan "tur" att vi faktiskt får lov att ha en åsikt och tala öppet, vi får lov att demonstrera och vi får lov att starta organisationer som är politiskt oliktänkande än stat och regering. Det är absolut inte en självklarhet i alla länder i världen. Varför använder vi inte den friheten till att verkligen göra något vettigt istället för att bruka våld i onödan?


Ps: Lina, jag håller på med utmaningen, I promisse!

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch, jag håller verkligen med dig! Så himla onödigt o tråkigt. Ren idioti bara :(



Oki jag håller utkik efter utmaningen~ Föresten så är jag och Patrik nyfikna på eran nya lägenhet! När får vi komma över? ;D

2009-03-08 @ 14:57:20
URL: http://www.aiko-takara.blogspot.com/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0