Du och jag och vårt bonsaiträd

2009-05-12 | 22:42:30

Idag har Marcus reklamerat vår soffa. En dag när han skulle resa sig upp och lutade sig mot armstödet sa det kras och så blev det hål rakt igenom. Så ska det väl ändå inte gå till, är det inte meningen att man ska kunna luta sig mot ett armstöd? Jag trodde i alla fall att det var det de var till för.. IKEA erbjöd oss naturligtvis en ny, men vi är ganska tveksamma till det eftersom även det andra armstödet visat tendenser att knaka. Så istället lämnade vi tillbaka alltihop. Och köpte ett bonsaiträd och lite hyllor istället.

På vägen ut från IKEA köpte Marcusen två pizzaslizar och hann käka upp en halva innan det var dags att packa in i bilen. Intet ont anande lämnade han maten på vagnen medan han lastade bagaget. Det skulle han inte ha gjort. För rätt vad det är ser han en flock fiskmåsar kasta sig över vagnen och när han kommer dit har de käkat upp alltihop. Han ringde mig från bilen och berättade (jag kunde nästan höra gråten i halsen..) om hur han satt och funderade på hur goda de skulle ha varit och hur det vattnades i munnen bara han tänkte på det. Mat är dödligt allvar i det här hushållet.

För övrigt tycker jag det är lite märkligt att IKEA alltid erbjuder hemkörning när man köper något, men ska något reklameras finns inte den tjänsten. Då måste man själv ta sig in till närmaste varuhus med varan och har man då inte bil kan det bli ett jäkla projekt. Är det möjligtvis så att det är för att folk ska strunta i att reklamera för att de inte orkar köra runt med grejerna?

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0