Glass å sol å köttbullar på IKEA

2009-05-11 | 23:41:09

Idag har jag besökt Entré för första gången. Det var så stort att jag förmodligen behövt en karta för att verkligen hitta runt. Tur att Jocke var med, annars hade jag säkert gått vilse och fått ringa till Bettan, som jobbar där, så att hon fått guida mig till närmaste utgång. Men allt kändes väldigt rent och stiligt. Jag får väl ta en längre runda där någon dag när jag har tid och mer lust att gå i affärer. Vi kikade mest efter roliga t-shirts och gröna kjolar.

Sedan begav vi oss i solen mot Stortorget där vi köpte vars en stor glass. Flädersorbet är en ny sommarfavvis, gott, jag funderar lite på om man kanske ska försöka sig på att göra sån själv hemma, hmm.. När vi började frysa lite av vind + kallt i magen gick vi till kungsparken och hittade oss en kvadratmeter gräs och blommor utan gåsbajs, där vi kunde sitta och njuta av solen. Mycket trevligt.

Vid fem tog Jocke tåget hem till Helsingborg igen och jag mötte upp med min stilige man för att åka till IKEA. Där köpte vi lampa till sovrummet, salladsskål och en mysig filt. Och så bestämde vi oss för att köpa hyllor och ett bonsaiträd imorgon. Så nu leker han hantverkare och flyttar på lampor och sätter upp nya. Lyx.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0