Ta igen sig..

2009-05-27 | 11:39:20

Jag är hemma och har fått lite tid att ta igen mig efter fyra nätter på ett hårt och kallt liggunderlag. Man blir mycket tröttare av att vara ute i friska luften hela dagarna än man tror. Jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig.

För att underlätta återhämtningen köpte jag på mig fyra filmer i söndags när jag kommit hem. Jag älskar att gräva runt i "ta två för 99kr"´s filmhyllorna. Där kan man hitta riktiga små pärlor. Det blev därför "Kalle och Chokladfabriken", "Edward Scissorhands", animerade "Boog & Elliot" och så en av mina absoluta favoriter: "Monty Python and the Holy Grail". Den tittar jag på just nu. Förjävlaroligt om jag får säga det själv. Och det får jag naturligtvis.

I måndags roade jag mig med att tvätta, för det var ett jäkla gnällande på Marcus att det luktade rök överallt. Samtidigt passade jag på att titta på "Kalle och Chokladfabriken" och blev påmind om när jag bodde i Tokyo. De hade en helt underbar leksaksaffär i fyra-fem våningar där man kunde hitta hur mycket kuligheter som helst. Så när jag och Kylie hittade "Whipple Scrumptious Caramel Delight" från Wonka´s på riktigt gick vi såklart bananas. Och den var precis sådär sockrigt söt som man kan tänka sig när man ser filmen. Mmmm.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0