Narnia

2009-11-07 | 15:42:20

Att vara hemma för att man är sjuk måste vara det tråkigaste som finns. Även om man inte känner sig sådär jättedålig så betyder ju det att man måste stanna inne hela dagen och inte träffa någon. Trååkigt. Igår sov jag mest bort hela dagen, men idag ska jag mysa med lite te och film.




Förra veckan, när jag och Marcus var på Maxi och handlade hittade jag en gammal favorit: hela BBC´s Narnia-serie i en fin liten box. Serien gick alltid på jullovsmorgnarna när jag var liten och jag får gåshud av att bara höra introt. Jag tyckte så mycket om den att jag inte ens vågat se den nya Narnia-filmen av rädsla för att bli besviken. Jag brukade önska att jag också skulle hitta en gammal garderob, eller egentligen vilken annan magisk möbel som helst, och plötsligt hamna i en annan värld. Gärna med ett stort lurvigt lejon som man kunde få rida runt på lite.

Bildkälla.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0