Vaccinera mig - imorgon.

2009-11-10 | 23:36:06



Haha, svinkul skulle man kunna säga..


Imorgon ska jag vaccinera mig mot den förfärliga svininfluensan.
Inte för att jag är rädd för att dö om jag inte gör det.
Inte för att jag är ett dugg säker på att jag skulle bli sjuk om jag inte gjorde det.
Inte för att jag låtit mig övertalas av tidningarnas löpsedlar om "Ännu ett dödsfall i Sverige".

Jag lyssnar inte heller så mycket på de löpsedlar som säger "Vaccinet kan göra dig förlamad/steril/deprimerad/grön".

Nej, jag tycker bara att det verkar jäkligt smidigt att slippa oroa mig för att bli sjuk och ligga hemma från jobb och ha tråkigt. Speciellt eftersom jag dagligen hanterar pengar som legat i snoriga människors händer.

Dessutom tycker jag att jag har lite av ett ansvar.
Att inte smitta ner de typ 400 kunder som intet ont anande knallar in i butiken på en dag.
Att inte smitta ner mina små miniorer som jag är ledare åt en gång i veckan.
Om jag nu skulle råka bli sjuk.

Jag tror fortfarande att det är större chans att få sjukdomen och bli riktigt dålig än att få så svåra biverkningar av vaccinet att man blir sjuk. Och skulle man reagera på vaccinet finns det ju inget som säger att man inte ändå skulle reagera ännu värre av att få det verkliga viruset.

Så. Imorgon it is.


Bildkälla.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0