Om min bakisdag

2009-10-27 | 20:59:46

Sååå, i söndags förmiddag mådde jag mycket dåligt. Och nej, det berodde faktiskt inte ett dugg på för mycket snapsar på kräftskivan för jag var så duktig så. Jag hade en liten snaps som jag satt och bet av på hela kvällen och bara en liten klunk vin drack jag. Sedan blev det vatten för resten. Och kräftor. Naturligtvis var det jag som satt kvar sist och krängde som om det inte fanns någon morgondag. Gottgott. Nej, det var EFTER kräftskivan som det blev lite för mycket. Vi gick nämligen hem till Johan där vi snabbt upptäckte att det inte fanns mycket att blanda drinkar av, så vi bjöd istället hem alla till oss. Sen gick det bara utför. Vi tittade på gamla barnprogramsintron, typ "Ika i rutan", "Joelbitar" och "Räddningspatrullen", medan vi drack Fidel Castro´s. Sedan hamnade vi i stan på Friday´s och därefter Harry´s och det visade sig att det var jag och Herslow som var kvällens vinnare, det var nämligen bara vi kvar av gänget när det stängde.

I söndags mådde jag som sagt som jag förtjänade hela förmiddagen och inte förrän vid fyra-tiden lugnade det ner sig lite. Då begav vi oss mot Helsingborg där släkten väntade. Lilla mamie har fyllt år så det skulle såklart firas. Med mammas chili-con-carne och kakor.
Och så fick jag veta att vi (japp, jag säger VI om hela släkten) ska få tillökning, Ulrika och Christopher ska nämligen få en liten bebis till! Så kul! Det var mycket nära att jag grät en liten skvätt, jag har blivit så blödig.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0