Derby i hemstaden

2010-04-21 | 23:01:45


Vi hamnade på platserna precis brevid Malmö´s ståplats och där var det fullt liv. Iaf i början..

Igår var jag hemma i Helsingborg och gick för första gången på fotboll på Olympiastadion. Lite spännande eftersom jag gick på Olympiaskolan hela gymnasiet och ändå aldrig har varit på en match där tidigare. Och det som var mest spännande var väl ändå att de mötte Malmö. Min "nya" hemstad.

Jag kan inte direkt påstå att jag bryr mig sådär jättemycket om fotboll, mer än att det är kul om det går bra för Sverige när det är något stort på gång. Och vilken annan dag som helst hade jag tyckt att det var kul bara ett lag från Skåne vann; MFF, HIF, Trelleborg, Hässleholm, Bjuv. Kul! Men just igår var det faktiskt riktigt roligt att kunna sitta bredvid Marcus och retas med honom för att det gick bättre för "mitt" lag.


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0