När du blir gammal blir du också fet och ful!

2010-04-22 | 22:26:11

Idag hade jag en mycket trevlig kund, som först inledde vårt möte med att fråga var XL-storlekarna fanns och sedan upprepade gånger ställde frågan "kan man köpa den här till någon som är fet, hallå, jag vill köpa en present till en vän och hon är fet, passar den här då?" Tja, oavsett hur stor man är så är det väl fortfarande skillnad på en XL och en XXXL, eller?
När hon sedan dök upp i kassan sa hon till mig att "du ska vara glad du, som är smal, när jag var ung hade jag samma storlek som dig men se det går inte nu längre, nejnej, inga dieter fungerar längre seddu. Men när du blir gammal blir du också fet och ful!
Jag kunde inte hålla mig för skratt. Och när hon förstod hur det lät kunde hon inte heller riktigt göra det och sa: "Inga vidare framtidsutsikter jag ger dig va?" Jag skrattade lite till.
Ibland undrar jag vart människosläktet är på väg..

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0