Underbara, söta Totoro!

2010-08-19 | 08:19:19



I ungefär ett och ett halvt år har jag gått och spanat på Hayao Miyazaki-boxen med de fyra underbara anime-filmerna "Spirited Away", "Det levande slottet", "Min granne Totoro" och "Kiki´s expressbud". Ett par gånger har den varit på rea och jag har lyckats hålla mig från att köpa den ändå. Men inte förra veckan. Så nu vet jag precis vad jag ska titta på under mina träningspass på crosstrainern under de närmaste dagarna.

Det är nog ingen hemlighet för någon jag känner att jag är barnsligt förtjust i söta saker, älskar animerade/tecknade filmer och att jag mycket väl kan få för mig att köpa något bara för att det råkar vara gulligt och nuttigt. Dessutom har jag en alldeles speciell kärlek till Japan sedan några år tillbaka då jag spenderade två månader i Tokyo. Då är det kanske inte heller så svårt att förstå varför jag är så förtjust i just dessa filmer..?





En kattbuss kanske?



Bilderna finns här och här och här.


Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha.. svamp bob XD



Ohh, jag älskar älskar ääälskar Min granne totoro, och många andra av den "serien" också.. dom ger alltid väldigt speciella känslor när man glor på filmerna.. vi borde ha en filmkväll med dom !! :) tror du Y & A hade gillat?

2010-08-19 @ 20:48:26
URL: http://yannii.blogg.se/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0