Januariångest.

2010-01-13 | 20:12:29

Januari. Definitivt inte den roligaste månaden på året. Och definitivt inte den mest inspirerande. Jag och Sofia pratade om det innan idag, hur trötta vi är på Malmö och på vardagen och på allt som är vårt liv just nu. Suck. Dessutom har jag lite ångest och känner mig lite som en dålig människa. Därför har det inte hänt mycket här i bloggen heller de senaste dagarna. Inspiration? Nada.

Men jag har ändå hittat på lite roligheter. Förra veckan var jag tex på bio inte mindre än tre gånger! Och vi lyckades verkligen pricka in riktigt bra filmer, för alla tre var sådana jag skulle kunna tänka mig att se igen. Först såg vi "Sherlock Holmes" på premiären på Entré. Första gången jag var på bio där. Sköna stolar. Sedan såg jag och Sofia "The Imaginarium of Doctor Parnassus" som jag redan skrivit om. Underbar! Dagen efter såg jag och Marcusen "Avatar" i 3D. Det var första gången jag såg en film i 3D och först hade ögonen rätt så svårt att vänja sig, men efter hand glömde man bort det och då var det hur häftigt som helst. Det är verkligen en perfekt film att se i 3D också eftersom den är full av skarpa färger, småsaker som flyger runt i luften och miljöer som gör sig väldigt bra. Dessutom tyckte jag faktiskt att filmen i sig var riktigt bra. Jag har hört många som sagt att de dels inte varit så imponerade av tekniken och att storyn var platt och "redan gjord", men alla filmer kan kanske inte vara superoriginella? Ibland räcker det faktiskt att de är vackra och underhållande. Eller? 

Och så har jag börjat träna. På gym. Sug på den du!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag skrev faktiskt ett himla långt inlägg som en slags "motattack" till den där Maja men kände inte för att publicera det eftersom det antagligen bara skulle få henne att känna sig jäkligt nöjd med sig själv. Hur som helst så skrev jag bland annat där att jag har träffat massor av folk som är bra mycket äldre än mig som fortfarande inte har en aning om vad de vill "göra med livet". Senast min körinstruktör på uppkörningen pratade om att hon inte visste vad hon ville bli när hon blev stor än och hon pushade 40-strecket.



Varför ska alla ha så bråttom?

2010-01-14 @ 00:20:37
URL: http://fallaway.blogg.se/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0