Alkoholfritt vin - not my cup of tea.

2010-03-23 | 11:33:25

Igår tog vi en spontankväll på Elysée direkt efter jobb. Måndagar är nämligen deras fondue-dag så det passade perfekt. Marcusen har pluggat så duktigt de senaste veckorna och jag tyckte att jag förtjänade att skämma bort mig lite jag med. Så fort jag kom in på restaurangen blev jag galet sugen på ett glas rött vin. Men se det går inte! Jag har bestämt mig för att ha en "vit" månad och då kan man ju inte sitta och synda sådär, på en måndag till på köpet! Så för första gången i mitt liv beställde jag in alkoholfritt vin. Spännande.
Jag hade likagärna kunnat köpa ett glas saft, för det var precis så det smakade. Svartvinbärssaft. För 60 kronor i en liten karaff. Jag kunde inte låta bli att undra om de lurat mig. Tänkte att nu sitter de väl där ute i köket och skrattar, haha, hon tror att hon dricker vin, så lättlurad! Satt till och med och smidde en liten plan om att gå till systembolaget och köpa några alkoholfria viner bara för att bli expert and prove them wrong. Gå dit och säga som på "Plus": så här får det väl ändå inte gå till!
Kontentan; jag håller mig nog borta från alkoholfritt vin i fortsättningen. Nästa gång köper jag en Fanta istället.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0