Mumin 65 år

2010-03-10 | 18:45:17

Igår köpte jag två stycken nya Mumin-muggar. En utav dem är en jubileumsmugg som släppts för att fira att muminböckerna fyller 65 år. När man köper den skänks 30 kronor av intäkterna till WWF´s Östersjöprojekt. "Kvällsseglats" heter den och är så fin så fin. Den andra muggen är helt ny i serien och är på Rådd-djuret, en filur som jag lyckats missa i böckerna/tv-serien men som var så söt att jag bara inte kunde låta bli! Jag ska hålla lite extra utkik efter henne nästa gång jag läser eller ser något om mumintrollen.  




Kommentarer
Postat av: mika

åh! du blev också förtjust i rådd-djuret! jag fick muggen i present i helgen.. jag har lärt mej nu att det faktiskt är sniffs pappa!

2010-03-22 @ 22:17:43

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0