Ledig och lat och Siestafestival

2010-05-27 | 16:12:09

Idag är jag LEDIG och ojoj vad skönt det är! Jag har tagit en (alldeles för sen) sovmorgon och nu sitter jag på soffan och läser. Just nu håller jag på med "Tio små Negerpojkar", eller som den lite mer politiskt korrekt heter nu för tiden: "Och så var det bara en", av Agatha Christie. Jag är inne på de sista 30 sidorna och det är bara tre personer kvar så nu bara måste jag ju läsa färdigt och se hur det slutar. Spännande!

Ikväll ska jag, Sofia och Sara åka till Hässleholm och spana på folk. Det är ju nämligen Siestafestival och då lär stan vara full av glada (och fulla?) människor. Jag hoppas bara att molnen utanför fönstret just nu är tillfälliga och snart lämnar plats för mysig kvällssol och gärna aningen blåare toner. Jag ska iaf snart ta en dusch och slänga på mig lite sköna festivalkläder, men först måste jag ju läsa ut min bok!

(Hinner jag kanske sticka ut och springa en runda också..?)

 


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0