Min nya finska kompis!

2010-10-25 | 01:00:48

Bredvid mig på en stenbänk vid Hotel de Ville satt en tjej som också såg ut att vara ensam. Vi började prata lite och det visade sig att hon var från Finland och är här som au pair åt en familj som bor i en stad en bit utanför Paris. Hon hade inga vidare planer för eftermiddagen, så jag frågade helt enkelt om hon hade lust att följa med till Louvren. Det ville hon. Så vi promenerade. När vi väl kom dit hade de precis stängt, så vi tog lite bilder utanför i det fina (men kalla) vädret och sedan fortsatte vi gå genom Jardin des Tuilieres mot Place de la Concorde där hon tog metron för vidare transport med tåg hem till familjen. Riktigt trevligt med lite sällskap i ett par timmar och ett väldigt roligt sätt att stifta nya bekantskaper på!
Hotel de Ville
Louvren
Ingång genom en pyramid? Javisst!
Jag och Anniina
I Jardin des Tuilieres
Fotografera..
Solnedgång i Paris

Kommentarer
Postat av: Frida H

Nä, vad kul!! Fler människor borde göra så!!



Kram

2010-10-25 @ 15:43:28
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: J

Mycket, mycket nice!

2010-10-25 @ 23:34:06
URL: http://johan.wallenheim.se

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0