Först: Louvren!

2010-10-25 | 23:30:47

Idag har jag faktiskt hunnit med insidan av Louvren, där jag orkade så mycket som att ta mig till Mona Lisa och spana lite på den spanska och italienska konsten innan jag tröttnade på att trängas och buffas med såväl småsmå japaner som jättestora skolklasser. Mysigast var vägen dit, jag passade på att hoppa av på metro stationen vid Hotel de Ville och gick längs Seine där de har små bok- och tidningsstånd där de även säljer vykort och tavlor av Paris.
Efter Louvren tänkte jag lite snabbt leta rätt på en Marc Jacobs-butik för att se om de hade jackan inne som jag spanat på. Enligt internet skulle det finnas en i närheten. När jag väl kom dit, efter att ha irrat runt lite i någon typ av ombyggnads-röra, visade det sig att de har egna butiker som säljer märket Marc by Marc Jacobs och de gav mig en vägbeskrivning och sa att det bara skulle ta fem minuter att gå dit. Jag letade nog i en timme eller så och när jag väl hittade den så hade de inte jackan.. Typiskt! Däremot hittade jag faktiskt lite presenter att ta med hem, så helt bortslösad tid var det inte.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0