Nya Zeeland

2011-02-23 | 14:16:39


Läste precis om jordskalvet på Nya Zeeland. Fick reda på, via facebook så klart, att jag har en kompis från förr som var i Christchurch precis när det hände. Det är bra med henne som tur är, men det får ju en att fundera på allt som faktiskt kan hända. Så nu har jag så klart snöat in mig på att sitta och titta på räddningsfilmer och bilder på rasade hus. Inte bra, jag har blivit en gammal blödig jäkel. Men vad bra facebook är alltså! När telefonlinjerna är överbelastade och ingen kan komma fram räcker det att man lägger in en statusuppdatering så vet alla att man i alla fall lever och mår bra. Mycket praktiskt måste jag säga!

Bildkälla.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0