Fotbollsfrugan i Saudiarabien..

2008-08-28 | 23:30:12

Okej, så Chippen flyttar till Saudiarabien och tar Oksana med sig, och enligt aftonbladet har han bett om att hon ska få fyra stycken abayor som hon ska kunna bära. Så långt är jag med och visst, man kan väl tycka att man tar seden dit man kommer. En aning anpassning kan nog vara en god idé. Speciellt i Saudiarabien där kvinnor inte får lov att gå utomhus utan heltäckande kläder. Det kan man tycka vad man vill om, men jag kan tänka mig att det är svårt att gå emot om man själv lever där. Hade jag själv flyttat till ett land med den typen av klädkod hade jag nog också försökt anpassa mig, iaf lite och beroende på tillfälle. Frågan är bara hur sugen Oksana är på att täcka sig själv och sina märkeskläder med svarta skynken, då ser man ju inte vad hon har på sig under! Hur ska man då kunna vara en trendig fotbollsfruga? Kan man pimpa sin abaya månntro? Kanske lite glitter eller strass? En och annan brosch, kanske ett skärp i midjan? Nja, vi får väl se hur ofta vi får se Oksana i traditionella Saudiarabiska kläder. Själv skulle jag inte sätta några pengar på det.

Saudiarabien sägs annars vara ett av världens minst jämställda länder, kvinnor får inte köra bil, gå på bio eller teater eller sitta ner på bussen. Västerländska kvinnor som bor där under en tid har nog svårt att anpassa sig och verkligen trivas med alla regler och förbud. De får inte gå på fotbollsmatcher heller, men det har Chippen såklart fixat åt sin flickvän, hon har fått dispens och kan kika när pågarna spelar. Vilken tur. Jag kan inte låta bli att undra vad tusan hon annars ska göra om dagarna..

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0