Helgen osv

2008-03-16 | 12:21:54

Igår blev en riktig slödag. Vilket kanske inte var så konstigt eftersom vi var ute och dansade till klockan 6 på morgonen. Alla sov hela dagen och vaknade framåt eftermiddagen. Christina gjorde soppa som vi allihop gick och små-åt av. Alex var värst, han vaknade halv åtta på kvällen och såg ut som han behövde sova tio timmar till. Det första han gjorde var att sätta igång att göra kyckling och sallad åt oss allihop.

Tanken var egentligen att vi skulle till en av de större klubbarna eftersom en känd DJ som brukar spela på Ibiza skulle ha födelsedagsparty där. Men så fick vi reda på att det skulle kosta lite väl mycket, så vi bestämde oss för att istället hänga med Alex och hans kompisar ut. Han går inte så mycket till de stora klubbarna utan har bättre koll på de små ställena som vi kanske aldrig skulle hitta annars. Vi hamnade på en liten bar med skum inredning och trevligt folk. Vi tog vars en Mojito som skulle vara husets specialitet, vilket också råkar vara min favoritdrink. Mums!

Klockan blev halv fyra innan vi kom vidare till klubben och ett par av oss var nästan sugna på att gå hem redan då. Hemma är ju det mesta inte öppet längre än till tre-fyra så man började känna sig aningen seg. Men det var tur att vi inte gjorde det för klubben visade sig vara riktigt bra och vi dansade hela natten. När vi väl var på väg hem hade jag så ont i fötterna att jag knappt kunde stå upp. Hade ju fortfarande massor med blåsor och skoskav sedan promenaden tidigare på dagen. När vi kom hem ville Alex och hans kompis Marc att vi skulle fortsätta festa, men så fort jag satte mig ner höll jag på att somna. Eftersom Marcus skulle ha tenta hade han redan gått upp. Man vet att det är ett dåligt tecken när folk vaknar innan man själv gått och lagt sig. Jag orkade bara prata en liten stund innan jag totaldäckade i min säng.

Idag var tanken att vi skulle till en park där dom har en labyrint, men vi får väl se vad som händer. Än så länge verkar det bara vara jag och Alex som är vakna.

    
   

(Grunkan på bild nummer 4 är en Jäger-maskin. Man trycker på en liten spak och ut ur en tapp kommer Jägermeister. Något för dig Johi?)

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0