Mat mat mat

2008-03-14 | 23:05:19

Nu sitter jag hemma på sängen och dricker sangria och snackar med Marcus. Har precis ätit lite välbehövd middag efter en tretimmarspromenad ner längs stranden och tillbaka. Måste verkligen lära mig det där med att ha rätt skor på mig när jag ska gå långt. Jag har en blåsa större än europa på hälen och det kan ju bli spännande att se hur jag ska lyckas gå i högklackat ikväll när vi ska ut.

Jag har blivit ganska bra på det där med att slänga ihop mat, är väl inte riktigt Jamie Oliver än kanske, men jag tycker det är jätteroligt! Speciellt att försöka få ihop något nytt varje dag av de aningen begränsade ingredienser jag har i kylskåpet. Det började redan hemma innan jag åkte, då lagade jag och Marcus alltid massor med mat ihop och det är ju svårt att inte bli inspirerad med en sån heting i köket. Haha.

Igår käkade vi en fantastisk trerätters på en restaurang som delägs av Alex vän Xavi. Vi fick en inbjudan att komma och äta alldeles gratis och såklart är vi inte så dumma att vi tackar nej. Det blev en riktigt riktigt trevlig kväll som slutade med att både Xavi och den andre delägaren, kocken jag inte minns namnet på, satt vi vårt bord och snackade om Barcelona och restauranger och allt möjligt.

          

Man kunde dessutom få massage medan man väntade på sin mat, vad sägs om det, kanske ett koncept de borde köra med i Sverige också?

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0