Promenix

2008-03-02 | 21:08:09

Nu sitter jag mätt och nöjd på mitt rum efter en två och en halv timmes promenad, avslutad med lite gott att äta här hemma i lägenheten. Det har varit underbart väder idag och överallt har turister och spanjorer trängts på gator och serveringar. Och nere vid hamnen var det helt underbart, båtar överallt, folk på bänkar och caféer och så luktade det våfflor och choklad. Mmm. Vilken skillnad mot regntunga Malmö där jag var igår. Galet. Check it out:

   

Jag gick från lägenheten ner till Ramblas, där det bokstavligen kryllade av folk överallt. Nojjig som jag är efter att ha blivit bestulen på både plånbok och kamera på mindre än en månad höll jag så hårt i min väska att mina fingrar blev stela. När jag hade sett samma mysko kille gå efter mig ett tag, för att sedan märka att han stod tätt bakom mig och sen vände sig om och stoppade handen i fickan, varpå jag dessutom inte kunde hitta min mobil, fick jag totalflipp och gick efter honom och frågade om han tagit något av mig. Haha. Stackars kille, han blev helt rädd och sa att jag gärna fick kolla hans fickor. Så det gjorde jag ju såklart. Och självklart hade han inte tagit något. Ajaj. Men det slutade iaf med att vi började prata och han berättade att han pluggade till jurist och själv hade blivit bestulen. Så kan det gå. 

På vägen hem fick jag sällskap av en man som kom fram när jag stod vid ett övergångsställe och sa: "I normala fall brukar jag kunna avgöra var folk är ifrån genom att titta på hur dom klär sig, men med dig gick det inte". Det visade sig att han var fotograf och vi gick och snackade hela vägen, om Barcelona och om fotografering och allt möjligt annat. Trevligt.

Ikväll har det flyttat in en Brasiliansk tjej i ett av rummen och nu är vi fyra tjejer inneboende, plus Alex. Så jag är ju knappast ensam. Fast lite ensamt känns det ändå, I wonder why... 


 

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0