Invigning av Malmö Arena

2008-11-10 | 22:09:28

Robyn

Utsikten från logen innan arenan fylls med folk Jag och min stiliga man Fördrink i logen Utsikt Förrätt Underhållning - musikaliska pojkar Efterrätt Läser menyn..    Mycket folk blir det. Björn Kjellman inleder - vilken sötnos! Helene Sjöholm Malmö symfoniorkester Björn Kjellman flyger och gör kullerbyttor Jill Johnsson i maffig klänning. Sverige + Danmark = sant Grande finalle -

Invigningen har varit planerad och efterlängtad sedan biljetterna köptes i början av året. Fast redan när vi började träffas för ett år sedan pratade Marcus om arenan och hur häftigt det skulle bli när den var klar - dels såklart eftersom han älskar hockey och dels eftersom båda hans föräldrar skulle vara delägare i loger.
Så när dagen väl kom skulle det såklart slås på stort. Vi började redan klockan två med förfördrink och snittar hemma hos Marcus mamma. Sedan begav vi oss mot arenan för en fördrink och snacks i logen ihop med de andra delägarna. 17:30 var det dags att bege sig mot "Percy´s matsalar" för middag innan showen började klockan åtta. Lite rörigt var det och lång tid tog det, men till slut hade vi till och med fått i oss efterrätten och det var hög tid att gå och sätta sig. Jag tyckte showen var fin, ganska blandad och passade alla åldrar, men det är klart att gillar man inte svensk musik kan jag tänka mig att det blev aningen tråkigt, det var ju faktiskt det som var temat. Lite dålig stil tyckte jag det var att folk reste sig och gick innan artisterna ens hunnit av scenen på slutet, men jag antar att det är så det funkar om man vill vara först till taxi-platsen eller slippa stå i bilkö hela kvällen. Vi gick till logen och stuffade oss fulla med korv med bröd innan vi begav oss hemåt, trötta och mätta. Riktigt bra kväll med andra ord.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0