Plåtning yesterday

2008-10-18 | 12:51:27

Igår jobbade jag för en dansk tidning och på väg hem över bron tog jag en bild ut på solen från tåget och skickade via mms till bloggen, men den har inte kommit upp än så det är väl bara att vänta och se.

Stylisten var så rolig, från Storbrittanien från början så han mixade danska och engelska friskt men gjorde narr av min svenska och tyckte det lät som mahamahamaha. Han var så bakis att jag trodde han skulle gå ut och lägga sig på toaletten när som helst.

Till lunch innan jag åkte hem fick jag en riktigt mumsig burgare med pommes och en stor burk majonäs. Det är nog det minst hälsosamma jag någonsin fått som lunch på ett jobb - och jag gillar det! Jag äter nästan aldrig hamburgare till lunch men den här var riktigt god. Tror den var från något gatukök och mer "hemmagjord" än en burgare från McDonalds någonsin skulle kunna bli. Annars frågar de alltid om man vill ha en liten sallad eller baguette eller något. Som om en baguette skulle vara så mycket nyttigare. De är väl rädda att agenturen ska ringa och skälla för att de matar modellerna. I Barcelona får man alltid bocadillos - baguetter med tomatsås och cerranoskinka. Efter ett tag är man ganska trött på att äta samma lunch dag ut och dag in. Stylisten blev nöjd iaf. hamburgare är bland det bästa mot bakfylla. Dessutom fick han ju såklart, som brukligt är i Danmark, en kall Tuborg att skölja ner den med..

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0