Petinäsanpryl

2008-09-02 | 12:34:10

Igår började skolan. Socialantropologi i Lund. Det verkar vara precis så intressant och användbart som jag tänkte mig när jag sökte. Med andra ord har de lyckats med introduktionen. Det känns också som att det kanske är sådär lagom flummigt att man inte dör av utmattning även fast man har ett jobb. Great. Min huvudföreläsare har röd manchesterkavaj och stort spretigt hår och skrattar mycket när han pratar om saker. Jag tror jag kommer trivas.

I morse drömde jag att jag var med i en typisk skräckfilmshistoria. Vi var på stranden och någon fick för sig att göra ett lagom ockult bål bara på skoj, sådär som det blir ibland, och så slog det såklart bakut. Vi fick en glad och trevlig liten demon efter oss som först ville vara kompis och sen inte gillade att vi ville gå hem när det började bli mörkt. Sedan tog han kål på oss en efter en. Jag klarade mig för helt plötsligt hade jag förmågan att svinga mig i trädgrenar, flyga och i princip klara mig ifrån vad som helst. Jag vaknade och har inte riktigt kunnat släppa den där läskiga känslan på hela förmiddagen. Sedan kom Marcus hem från sin föreläsning och hade köpt med sig frukost till mig; ciabatta med pesto, soltorkade tomater, mozarella och parmaskinka. Allt blev helt plötsligt mycket bättre.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0