Are you afraid of the dark?

2009-08-05 | 02:19:04

Idag när jag läste Metro fick jag en rolig påminnelse om en Kanadensisk tv-serie jag alltid tittade på när jag var liten: "Are you afraid of the dark?" Avsnitten är verkligen som de skriver i metro - ovanligt skrämmande för att vara för barn. Men jag älskade den! När jag var liten brukade jag stanna uppe på nätterna utan att mina föräldrar visste och titta på alla hemska skräckfilmer de visade (framförallt på de danska kanalerna..) På så vis hade jag vid en ålder av blott åtta-nio år sett "Chainsaw massacre", "Nightmare on Elmstreet" och "Frankenstein´s monster". Bland annat. När vi var hemma hos farmor och farfar brukade jag be farmor berätta spökhistorier från hennes barndom ute på landet i Småland och hon hade massor! T.ex berättade hon om obebodda hus som helt plötsligt en natt kunde vara fullt med fest och liv för att nästa dag vara lika öde och tomma igen. Utan att någon visste något om någon som varit där under natten. Eller om saker eller människor som försvann och sedan dök upp på konstiga ställen. Helt klart bästa gonattsagorna.. Haha.

Här är iaf första delen av ett avsnitt jag verkligen minns. Godnatt allihopa..



Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0