En ganska nykter fredagskväll och en ledig lördag. I like!

2009-08-15 | 14:57:29

Igår hade jag för ovanlighetens skull en nästan helt nykter fredagskväll med Sofia. Förförfest, först på festivalen med texmextallrikar och sedan hemma hos mig där vi spelade kort, drack alkoholfri sweetie-cider och fick mumsiga burgare tillagade av vår alldeles egna kock. Sofia öppnade en bag-in-box och jag drack en, och endast en, intespecielltalkoholfri cider och så satt vi på balkongen och snackade livet och kärleken och musiken. Lite smink och klädbyten senare hoppade vi på cykeln och stack hem till Josefine som hade improviserat ihop en liten kräftskiva. Efter ännu en cider, och i Sofias fall en flaska vin, mera snack om musik, Magnus Uggla vs Spotify och Stockholm vs Skåne hoppade vi på cykeln igen för att besöka Debaser. Den här gången trampade jag, för i mitt nyktra tillstånd litade jag inte på Sofias cykelförmåga för fem öre. Väl där var kön inte alls så lång som vi trott, men jag insåg snabbt att jag glömt plocka med mig min legitimation när jag lämnade plånboken och alla kort hemma. Dumt. Och eftersom jag tycker det är ungefär lika spännande att stå och bråka med vakter om att släppa in mig, typ som när man var sexton och inte kom in på krogen men ändå hävdade att man var arton och glömt sitt leg, som att simma genom kräk så tackade jag för mig och gick hem.

Idag blir det mysdag, bara Mankunsen och jag. Men just nu jobbar han så jag sitter och lyssnar på lite musiktips jag fick igår och funderar på om jag ska ta mig an dagens pilatespass. Har redan tittat på tre avsnitt av Sex And The City och målat naglarna. Med andra ord: en riktigt skön ledig dag. I need it. Bad.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0