No brain, no pain

2009-02-21 | 16:17:15

 Marcus är antingen väldigt bakfull sedan partyt igår, eller så har han helt enkelt gått och fått influensan, så i förmiddags flydde jag fältet så fort Jimmy ringde och tyckte att vi skulle åka pulka. Jag ställde fram lite avslagen cola och nyponsoppa på vardagsrumsbordet och bad Marcus att inte kräkas i några andra rum än badrummet och sedan begav jag mig ut i kylan.

Vad jag inte hade räknat med var Jimmy´s uppfinningsrikedom och det visade sig snabbt att jag var den enda som skulle åka pulka. Jocke och Jimmy skulle åka skidor. Jajjamensan. Och inte vilka skidor som helst utan två par barnskidor med ytterst tveksamma bindningar hade han införskaffat för cirka 150 spänn på Toys R Us. Benbrytardags tänkte jag. Först försökte vi oss på några kullar på Bulltofta. Det funkade fint med pulkan, men var aningen svårare för skidorna. Lite för skumpigt och hoppigt och det slutade ganska ofta med baklängesåk och magplask. Så vi åkte till Beijers park istället där kullen är mer uppåkt och lite snällare och publiken desto större. Barnfamiljer överallt. Jocke vågade inte riktigt sig ner för backen på skidorna så han och jag delade på pulkan, men Jimmy var mäkta stolt över sina prestationer.

Entusiasmen är stor innan första åket.  Jocke ser ut att ha full kontroll..(?) Ramla lite.. Jimmy ramlar. Jocke pekar och skrattar.  Hjärtattack? Happy Smile mitt bland kidsen. Dubbelpulkaåkning.  Alltid glad. Hittar något? 

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0