Bajs

2009-06-16 | 23:57:37

Idag har jag varit ute och sprungit. Några varv runt dammen i parken blev det. Parken är full av barn som leker, gamlingar som promenerar, uteliggare som mest sitter på bänkar och snackar strunt och mammor med barnvagnar. Precis på trottoaren på väg ut från parken mötte jag just en sån mamma med just en sån där barnvagn. Hon hade även två hundar, en stor och en liten. Valpen sitter på trottoaren och bajsar. Precis där människor kommer gå och barn kommer springa och dagisfröknar kommer leda hela barngrupper och vagnar och så vidare och så vidare. Mamman med vagnen stannar och rotar i sin väska och jag tänker såklart att hon letar efter en bajspåse. Döm om min förvåning när hon istället börjar gå igen och lämnar en ganska ordentlig hög med bajs kvar mitt på gångvägen. Jag funderade några sekunder på om jag borde säga något, men valde att låta bli. Fegis. Hela vägen hem funderade jag på vad jag borde ha sagt. När jag sedan stod i tvättstugan funderade jag på vad hon skulle ha svarat. Vad som hade hänt. Hela eftermiddagen har jag tänkt. Detta är vad jag har kommit fram till:
JAG HOPPAS ATT DU TRAMPAR I BAJS PÅ VÄGEN HEM!
För det är precis så jag känner. Sådeså.


Bajsbilden kommer härifrån och är ett omslag till en bok som innehåller en massa rolig fakta om just bajs. Helt enkelt verkar det vara en bra grej för folk som är intresserade av ämnet.


(Nu undrar ni säkert precis som jag hur många gånger man egentligen kan få in ordet bajs i ett blogginlägg och i det här har jag faktiskt fått med fantastiska 8 st. Om man inte räknar in rubriken men räknar in bilden då alltså.)

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0