..sedan Montmartre!

2010-10-25 | 23:34:51

Sedan tog jag metron upp till Montmartre där jag kikade in i några små butiker och satt lite på en bänk nedanför Sacre Coeur och åt frukt och nötter med Paris bästa utsikt som sällskap. Jag gick självklart även in i kyrkan och det visade sig att de hade gudstjänst så jag satte mig ner och tittade en stund. Det var nunnor som pratade och sjöng och det var så fint så fint! Tyvärr fick man inte lov att fotografera där inne, så det gjorde jag inte, men det är nästan lika fint i minnet. Synd bara att man inte kan visa det för någon..
Mitt bästa beslut för dagen var att trotsa mörkret och inte fega ur, bara för att jag var ensam och gatorna läskigt mörka och smala, utan ta mig ner några gator för att se Moulin Rouge. Nu känns min Paris-resa närapå komplett! I morgon ska jag till Cimetière du Père-Lachaise, kyrkogården där storheter som Jim Morrison, Edith Piaf, Chopin, Oscar Wilde, Marcel Proust, Molière och Honore de Balzac alla ligger begravda. Sedan har jag hunnit med (nästan) allt jag planerat!

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0