Välgörenhetsgala

2010-10-11 | 19:50:13


Igår var vi på välgörenhetsgala för organisationen "Star For Life" som arbetar för att bekämpa spridningen av AIDS och HIV i Sydafrika. Där hjälper de eleverna på sina skolor att bygga en framtidstro och uppfylla sina drömmar genom att informera och inspirera dem till att göra bra val. Jag blev själv lite inspirerad och nu har jag bekostat ett års skolgång för en elev på andra sidan jordklotet. Dagens goda gärning!
Dessutom var det riktigt bra och mysig musik hela kvällen. De hade en kör av gymnasieelever från olika "vän-skolor" här i Sverige som kompade i bakgrunden. Singer-songwritern Jonathan Johansson från Malmö var där och så var så klart Måns Selmerlöv det stora affischnamnet. Dock måste jag säga att jag blev gladast när Dogge Doggelito dök upp och satte lite fart på kalaset. Fast allra bäst var så klart "Star Choir", som är "Star For Life"´s egen kör med ungdomar från deras skolor. Nu vill jag också åka till Afrika!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Min farmor berättade att hon varit på någon gala igår, men jag fattade ingenting alls för hon berättade så himla osammanhängade om Måns Zelmerlöw och om "han-som-bara-hoppar-runt-och-rappar". NU fattar jag vad hon menade :D

2010-10-11 @ 20:27:35
URL: http://cactussa.blogg.se/
Postat av: Live, Laugh & Love

Ååh.. önska jag oxå hade varit där!

2010-10-12 @ 21:17:31
URL: http://saraliicious.blogg.se/

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0