Vad mer i Paris?

2010-10-25 | 12:37:25

Vad gjorde jag mer igår? Jo, vid Bastiljen hade de söndagsmarknad där de sålde allt från kött och grönsaker till antika stolar och smycken. Där gick jag runt en stund och köpte clementiner och bananer och försökte mig på att prata franska. Sedan promenerade jag ner till Seine där jag gick och spanade på båtar och broar. Efter min tur inne i Notre Dame kände jag mig lite sugen på något varmt så då köpte jag mig en crêpe med chocolat de la maison som jag smaskade i mig på väg till Hotel de Ville. Sedan träffade jag ju Anniina och vi gick runt i ett par timmar och det vet ni ju redan allt om. Efter att hon tagit metron hemåt gick jag från Place de la Concorde via Champs Elysées upp till den del av gatan där butikerna startar. På vägen hann jag se le Grand Palais och smita in på en konstutställning som jag inte alls vet om jag egentligen fick lov att gå in på utan biljett.. Väl framme vid butikerna började jag känna mig aningen mör, men ville inte riktigt åka hem än, så jag gick in en runda i Disney butiken (så klart..) och tog mig en kik på den gigantiska Virgin store. Där hittade jag de två första säsongerna av "Skins" till specialpris så då kunde jag inte låta bli. Men det var också den enda shopping jag orkade med för sedan var klockan nästan halv tio och det var verkligen dags att bege sig mot hotellet.
På marknaden.

Längs seine.

Glad med en crêpe.


Snubbe med såpbubblor på Place de la Concorde.

Konst.


Grand Palais. Lägg märke till den roliga skuggan..


Ok, I can´t help it. Hur kan man inte älska leksaker?


Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0