Vita Converse

2011-01-29 | 17:28:00


Jag har efter många om och men tvingats försonas med tanken att jag eventuellt måste köpa mig ett par nya vita Converse till sommaren. De gamla är nog helt enkelt för slitna.. Ett sista återupplivningsförsök kanske är på sin plats, men jag tror tyvärr att jag måste inse faktum. De har gjort sitt. Nu återstår bara att bestämma vad jag ska göra av de gamla. Spara och glasa in? Kremera och begrava under ceremoniella former? Spara i en låda förevigtochevigt? Så många minnen, så mycket historia!

Kommentarer
Postat av: marina

hej :) hur är det?

2011-01-30 @ 01:17:10
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: Frida H

Jag fick just en snilleblixt! Du skulle kunna fotografera dem, fint uppställda mot en bakgrund som passar skons färg. Sedan gör du så med alla dina framtida converse och när du samlat på dig ett par bilder (ändra gärna färgen på bakgrunden) så kan du göra ett coolt kollage, lite så den påminner om Comhems logga?? Fattar du?



Sv: Photoshopkursen är via svefi.net (Svenskfinska Folkhögskolan i Haparanda.) Sista antagningsdatumet var den 21/1 - vet ej om de tar in efter anmälningsdagen. En grundkurs på 15 veckor, 25%. Verkar bra, proffsigt och engagerat!

2011-01-30 @ 10:52:10
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: CC

Mmm jag förstår absolut hur du känner! Det var likadant med mina benvita som jag köpte hösten 2002.. Dom hängde med länge och vi fick många fina minnen ihop.

Idag "samlar" jag och har Converse Allstar i lite olika utformingar.

Jag slängde dock mitt kära första par, likadant med mina första svarta..men oj vad det kändes! Ajaj..

2011-02-01 @ 22:16:35
URL: http://tiggersword.blogspot.com
Postat av: CC

Ja det är kul att samla faktiskt. Fick ett par svarta av bror från Bali, tror jag det var. Väldigt trevliga!

Sen har jag ett par fodrade från Athen, mysiga att ha på vintern. Men ja, jag hatar också att slänga, försöker alternera mellan mina så att inget par ska bli för slitet. Haha. Men vi skola alla den vägen vandra.



Dom där två jag skrev om, som är slängda, har jag iaf kort på, kom jag på nu! Ställde dom tillsammans med vars en, för tiden, aktuell skiva.. Tänk vad man minns! xD

2011-02-01 @ 22:52:12

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0