Sjukhusdrama

2011-05-02 | 21:06:40


Idag började dagen med lite drama. Har haft ont i revbenen på ena sidan lite fram och tillbaka sedan i onsdags, men har hela tiden tänkt att det säkert ger sig. Men i natt har jag vaknat varannan minut av att det gjort ont att andas och inte kunnat ligga på något håll, så i morse bestämde vi ganska kvickt att det var dags för ett besök hos doktorn. Naturligtvis var jag lite extra nervös för att åka in till sjukhuset i ett annat land, utan att kunna språket så bra, och utan koll på försäkringar och annat klydd.. Men som tur var fick vi en tolk och läkaren var trevlig. Allt gick snabbt och lätt, hon frågade lite, klämde lite och frågade lite till och konstaterade sedan att jag har en inflammation i nerverna mellan revbenen. Tydligen skulle smärtan vara jämförbar med ett brutet revben, så jag behöver inte skämmas över att vara mesig i alla fall.. Efter att ha fått ett par sprutor och ett recept på tre olika mediciner gav hon mig tipset att bara dricka vin på dagen, inte på kvällen, och sedan kunde vi åka hem. Jag gillar spansk sjukvård. Sedan har vi varit på stranden och nu firar vi med ett glas rosé och lite kortspel på terassen.

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Zara

    stackarn! tänker på dig sötnos! <3

    2011-05-03 @ 16:29:54

    Lämna en hälsning:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0