Milano!

2008-04-10 | 18:23:21

Nej jag har inte trottnat pa att skriva, daremot har jag varit hemma tio dagar med aningen sparsam tillgang till internet och sedan igar bor jag i en lagenhet i Milano dar jag inte lyckats hitta ett enda fungerande, tillgangligt, tradlost natverk. Attans! Sa jag ar radd att uppdateringen av bloggen kommer bli lite so and so, men det far vi helt enkelt sta ut med.

Igar var jag tvungen att ga upp redan klockan 6 och lamna min varma alskling kvar hemma i lagenheten medan jag sjalv begav mig mot flygplatsen. Val har akte jag direkt till agenturen for att skriva pa lite papper, snacka lite och fa all info som behovdes. Sedan korde de mig till lagenheten dar jag bor med 5 andra tjejer, en svenska, en danska, tva rumanskor och en ryska. Lagenheten ar stor, tre rum med tva personer i varje, ett litet kok med terass och tva badrum, sa man slipper trangas. Skulle inte kalla det nagon lyxlagenhet, men den duger bra, framforallt gillar jag att dar finns tva badrum for annars kan det bli svart pa morgonen.

Idag har jag sprungit runt pa castingar hela dagen. Har forsokt lara mig lite basic-stuff, hur man bast tar sig fran lagenheten till agenturen, fran agenturen till metron osv. Har ar supersota sparvagnar som gar overallt och dom skulle jag kunna aka hur mycket som helst! Dessutom har vi atit sushi pa en japansk restaurang dar agenturen har en deal att man kan ata gratis lunch tis-fre och det var verkligen helt underbart. Pa hela dagen igar fick jag i mig tva bananer, nagra solrosfron, te, och lite soppa med potatisrora och svamp som en av tjejerna i lagenheten var snall och bjod pa nar jag kom dit. Att handla mat pa flyget eller flygplatsen ar i princip uteslutet om du inte vill spendera en halv formogenhet pa typ en trakig macka eller baguette. Sa att fa proppa sig helt full alldeles gratis var inte fel alls, min mage blev mycket gladare direkt, haha.

Nu stanger agenturen strax, sa har kan jag inte sitta mer. Ska ga hem och forsoka hitta nagot bra stalle att handla mat pa vagen. Sen ska jag lata mig for jag ar fortfarande trott.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0