Hiss

2008-11-08 | 16:51:22

Tänker man tillräckligt länge på ett ord blir det konstigt. Ordet tappar sin betydelse och sedan börjar man fundera; "Är det inte egentligen ett ganska konstigt ord? Hur kom man på det, det låter ju faktiskt ganska dumt."
Ta ordet hiss tex. Det är ett ganska konstigt ord. Påminner inte alls om den engelska översättningen "elevator". Hur kom man på det? "Jag vet, om jag drar dig i ett rep upp till andra våningen och sen kallar vi det något snitsigt, vänta lite, ska bara tänka.. ja, hiss, gud va bra!" När man har tänkt på hiss tillräckligt länge börjar man nästan tvivla på att det faktiskt finns. Det måste ju helt enkelt varit något jag hittat på. Sedan kommer det en kund och frågar efter hissen och man är tillbaks i verkligheten igen. Jag håller alltså inte på att bli galen. Än.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0