Frukost? Ja tack!

2009-12-04 | 10:49:04



Våfflor med frukt och sirap och en sockrig "spicy chai" kanske? Jaaa tack!

Klockan är tio och jag är sugen på frukost. Gärna serverad på fina små fat. Jag ligger nämligen så skönt här i soffan att jag är inte säker på att jag orkar resa mig och fixa något själv. I Montclair, där vi bodde, ligger det ett mysigt litet fik som heter "Bluestone" dit vi brukade gå och käka riktigt sockrig men oj så god amerikansk frulle. Catarina (Sofias syster, som vi bodde hos) berättade att ett tag var hon där så ofta att personalen nästan skrattade när hon kom. De behövde knappt fråga henne vad hon skulle ha - "det vanliga tack!"




Sofia snöade in sig totalt på breakfast-quesadillas medan jag testade lite olika från gång till gång. Spanish omelett var en hit, men kanske lite mera av en lunch än frukost. Jag har svårt för att äta stora portioner varm, lagad mat på morgonen, då blir jag alldeles för mätt hela dagen. Katie´s våfflor ser ju ut som en hel tårta!


Kommentarer
Postat av: johan.

JA TACK!

2009-12-04 @ 12:56:07
URL: http://johan.wallenheim.se

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0