Jag borde väl skriva något om Michael jag med..

2009-07-08 | 01:20:18

Egentligen borde jag kanske lägga upp min favoritvideo med Michael Jackson istället. Det hade kanske varit mer passande nu när jag sitter här och kollar på alla minnesprogram de visat hela dagen. Problemet är väl bara att jag inte riktigt kan bestämma mig. Är man, som jag, född i mitten av 80-talet är man ju uppvuxen med hans musik och videor. Själv kommer jag ihåg när "Black or white" spelades för fullt på tv och hur häftig man tyckte att videon var. Jag var 6 år gammal och bodde mitt ute på landet, men mina föräldrar hade parabol och MTV stod på dagarna i ända. De visade såklart ofta andra av hans videor också, "Bad" var en favorit och likaså "Thriller". Min brors första skiva var "History" och naturligtvis var det det coolaste man kunde tänka sig. Med tanke på hur många hits, hur många oförglömliga låtar han givit upphov till, är det i princip omöjligt att bestämma vilken som skulle varit bäst av dem alla. Så jag väljer att inte göra det och lägger istället upp några av de jag gillar bäst för tillfället. Here it goes:











Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0