"Adds a bit of oomph"

2009-05-06 | 20:40:10

Den här veckan har jag lyckats slösa massor av pengar på hår- och hudvårdsprodukter. Vilket i och för sig inte är helt fel, för i vanliga fall brukar jag nöja mig med budgetvarianter och helt ärligt känns det ju faktiskt som att när det gäller just hudprodukter är dyrare bättre. Sen behöver man kanske inte överdriva.. Men så till saken: efter att vi stängt idag gick jag in på Åhlens för att helst så snabbt (och billigt) som möjligt köpa på mig ett bra schampo. Vilket är lättare sagt än gjort, för jag är petig. Det ska lukta gott, det ska vara lagom i pris och så ska allt det där som står på förpackningen låta bra. När jag går hem vill jag att det ska kännas som jag har ett mirakelmedel i påsen som absolut kommer göra mitt hår underbart doftande, glänsande och ge det mer volym än jag någonsin hört talas om. Speciellt det där med volym är viktigt.

Men ibland har man tur, för det första jag lägger ögonen på när jag kommer fram till hyllan är ett helt underbart shampo från Australien, som luktar så gott att jag vill käka opp det och har så roliga formuleringar på baksidan att jag inte kan låta bli att dra lite extra på smilbanden. I bara farten köper jag såklart på mig en inpackning också, why not, och går glad i hågen hem. Halleluja moment!



Speciellt gillar jag instruktionerna för hur man använder det:
Open bottle (it helps). Massage shampoo deeply into scalp and roots of wet hair whilst your flatmate exclaims "What´s that delicious smell?"

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0