Rörigt

2011-12-07 | 14:03:02

Om jag ska använda ett ord för att beskriva mitt liv just nu så blir det just det här: rörigt. Allt är rörigt. Min lägenhet är rörig och full med prylar. Saker som ska vara här, saker som ska vara på vinden och saker som ska göras av med. Mitt arbetsliv är rörigt och aningen ostrukturerat. Den här veckan skulle man kunna kalla det jour. Det innebär att jag inte har något schema och att de kan ringa när som helst mellan åtta på morgonen och åtta på kvällen och be mig komma in. Yay! Mitt privatliv är lika rörigt det, antagligen på grund av resten av röran. Jag har inte riktigt tid att träffa alla jag skulle vilja träffa och kan inte direkt göra upp några ordentliga planer eftersom jag kan bli inringd när som helst. Suck.

Detta tar sig även uttryck på andra sätt. Till exempel drömmer jag väldigt mycket på nätterna nu för tiden. Hysteriskt ologiska drömmar där jag reser över hela världen eller hittar på konstigheter jag aldrig skulle få för mig att göra i verkliga livet. Ibland är det till och med så att jag vaknar och funderar på min egen mentala hälsa. Igår till exempel gjorde jag upp eld i min säng. Mycket nöjd var jag när det tog sig, men sen kom jag ju på att det kanske var dumt att elda på en madrass - det kan ju börja brinna! Fast vad jag egentligen mest oroade mig för var att brandvarnaren i hallen skulle sätta igång. Som sagt, mental hälsa och allt det där..

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Lämna en hälsning:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0